نکس وان موزیک دات بلاگ - دانلود آهنگ های جدید

دانلود آهنگ جدید نکس وان موزیک دات بلاگ با لینک مستقیم در سایت موزیک نکس وان دات بلاگ، دانلود فیلم جدید ایرانی خارجی دانلود نرم افزار بازی اندروید جدید

نکس وان موزیک دات بلاگ - دانلود آهنگ های جدید

دانلود آهنگ جدید نکس وان موزیک دات بلاگ با لینک مستقیم در سایت موزیک نکس وان دات بلاگ، دانلود فیلم جدید ایرانی خارجی دانلود نرم افزار بازی اندروید جدید

عکس های ماجرای سلفی با مردگان حادثه پل رمی جمران منا در مکه

 سلفی با مردگان حادثه پل رمی جمران منا در مکه

ماجرای سلفی با مردگان حادثه پل رمی جمران منا در مکه

عکس سلفی با مردگان حادثه پل رمی جمران منا در مکه

 سلفی گرفتن با مردگان حادثه منا در مکه

حادثه منا و کشته شدن زائران در ازدحام جمعیت منا و عکس های حادثه امروز در منا و حادثه ... سلفی با مردگان حادثه پل رمی جمران منا در مکه+ تصاویر · حادثه منا ...سلفی با مردگان و سلفی با مردگان حادثه مکه و عکس سلفی امدادگر با مردگان حادثه رمی جمرات و منا و سلفی با مردگان و کشته شدگان در مکه در نمناک.سلفی با مردگان و سلفی با مردگان حادثه مکه و عکس سلفی امدادگر با ... به بار آورد - 4دقیقه قبل · دلایل عجیب برای طلاق گرفتن - 4دقیقه قبل .... تصاویر و عکس های منتشر شده از سلفی با مردگان حادثه منا و کشته شدگان حادثه رمی جمرات.یلم حادثه دلخراش منا در مکه. ... عضو دارالافتای مسجد الحرام: سلفی گرفتن در حرم مکی شرک است ... فرانسه با سلفی با مردگان توسط یکی از امدادگران در صفحات اجتماعی منتشر شد که اکثر کاربران نظرات و کامنت هایی مبنی بر بی کفایتی دولت عربستان در 

تصاویر و عکس های منتشر شده از سلفی با مردگان حادثه منا و کشته شدگان حادثه رمی جمرات

سلفی با مردگان ، حادثه منا ، حادثه رمی جمرات

مردگان حادثه منا ، حادثه رمی جمرات ، کشته شدگان حادثه منا

 مردگان حادثه منا ، کشته شدگان حادثه منا ، سلفی با مردگان

مردگان حادثه منا ، سلفی با مردگان ، حادثه منا

مردگان حادثه منا ، سلفی با مردگان ، حادثه منا

 

حجاج حاضر در سرزمین منا، تصاویری دلخراش از حادثه امروز در شبکه های اجتماعی منتشر کردند، تصاویری که به سرعت اظهار نظر های مختلف کاربران را به همراه داشت، اشاره به بی کفایتی آل سعود در برگزاری مراسم حج موضوع مشترک نظرات کاربران است.


متن تسلیت رهبری به عزاداران فاجعه منا

متن تسلیت رهبری برای فاجعه منا

متن تسلیت رهبری برای حادثه منا

پیام تسلیت رهبری برای حادثه مناسازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پی فاجعه مصیبت‌بار منا و کشته شدن ... ابراز تأسف عمیق از این فاجعه دردناک، این مصیبت را به محضر پیامبر گرامی ... (عج)، مقام معظم رهبری و مردم عزادار ایران اسلامی و مسلمانان جهان تسلیت گفت. متن ...در پی فاجعه مصیبت بار منا و کشته شدن جمعی از حجاج بیت‌الله الحرام رهبر انقلاب ... متن پیام به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم فاجعه‌ی مصیبت‌بار ا ... رهبر انقلاب در پی فاجعه امروز مکه در پیامی ضمن تسلیت به بازماندگان و عزاداران در سراسر جهان ...در پی فاجعه مصیبت بار منا و کشته شدن جمعی از حجاج بیت‌الله الحرام رهبر انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند. ... در حال دریافت متن کامل خبر. ... رهبر انقلاب در پی فاجعه امروز مکه در پیامی ضمن تسلیت به بازماندگان و عزاداران در سراسر ... تسلیت رهبری به عزاداران فاجعه منا / اعلام سه روز عزای عمومی در کشور ... در پی فاجعه امروز در سرزمین منا و کشته و زخمی شدن هزاران نفر از حجاج، حضرت ...رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر این که مدیریت غلط و اقدامات ناشایست عامل فاجعه در منا بوده است، سه روز عزای عمومی در کشور ... اینجانب با تسلیت به عزاداران، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم. متن این پیام به شرح زیر است:. - در پی فاجعه امروز در سرزمین منا و کشته و زخمی شدن هزاران نفر از حجاج، ... پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی حادثه منا ... متن پیام به زودی منتشر می شود.

متن تسلیت رهبری به عزاداران فاجعه منا

2 hours ago - سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پی فاجعه مصیبت‌بار منا و کشته شدن ... ابراز تأسف عمیق از این فاجعه دردناک، این مصیبت را به محضر پیامبر گرامی ... (عج)، مقام معظم رهبری و مردم عزادار ایران اسلامی و مسلمانان جهان تسلیت گفت. متن ...

در پی فاجعه مصیبت بار منا و کشته شدن جمعی از حجاج بیت‌الله الحرام رهبر انقلاب ... متن پیام به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم فاجعه‌ی مصیبت‌بار ا ... رهبر انقلاب در پی فاجعه امروز مکه در پیامی ضمن تسلیت به بازماندگان و عزاداران در سراسر جهان ...

در پی فاجعه مصیبت بار منا و کشته شدن جمعی از حجاج بیت‌الله الحرام رهبر انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند. ... در حال دریافت متن کامل خبر. ... رهبر انقلاب در پی فاجعه امروز مکه در پیامی ضمن تسلیت به بازماندگان و عزاداران در سراسر ...

 تسلیت رهبری به عزاداران فاجعه منا / اعلام سه روز عزای عمومی در کشور ... در پی فاجعه امروز در سرزمین منا و کشته و زخمی شدن هزاران نفر از حجاج، حضرت ...


رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر این که مدیریت غلط و اقدامات ناشایست عامل فاجعه در منا بوده است، سه روز عزای عمومی در کشور ... اینجانب با تسلیت به عزاداران، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم. متن این پیام به شرح زیر است:.

 - در پی فاجعه امروز در سرزمین منا و کشته و زخمی شدن هزاران نفر از حجاج، ... پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی حادثه منا ... متن پیام به زودی منتشر می شود.متن پیام به شرح زیر است.




بسم الله الرحمن الرحیم


انا لله و انا الیه راجعون




فاجعه‌ی مصیبت‌بار امروز در منا که در آن جمع کثیری از ضیوف‌الرحمان و مومنانِ مهاجر الی‌الله از کشورهای گوناگون، اندوهی بزرگ در جهان اسلام پدید آورده و عید آنان را عزا کرده است. در میهن عزیز ما نیز دهها خانواده که مشتاقانه در انتظار عزیزان حج‌گزار خود بودند، اکنون به عزای آنان نشسته‌اند. اینجانب با قلبی سرشار از غم و همدردی با مصیبت‌دیدگان، این حادثه اندوهبار را به روح مطهر حضرت رسول اعظم (صلی الله علیه و آله) و به ساحت مقدس ولی الله الاعظم حضرت صاحب‌الزمان (اروحنا فداه) که صاحب‌عزای اصلی است، و به همه بازماندگان و عزاداران در سراسر جهان اسلام به ویژه در ایران عزیز تسلیت عرض می‌کنم و رحمت خاصه خداوند غفور و رحیم و شکور را برای این میهمانان گرامیش و شفای عاجل آسیب‌دیدگان و مجروحان را از درگاه عطوفتش مسألت می‌نمایم و یادآور می‌شوم:




۱. مسئولان نمایندگی اینجانب و سازمان حج تلاش طاقت‌فرسای خود در شناسایی جان‌باختگان و معالجه مجروحان و اعزام به کشور و خبررسانی سریع را که سراسر امروز بدان مشغول بودند همچنان ادامه دهند و همه کسانی که توانایی دارند به آنان کمک کنند.


۲. هر گونه کمک ممکن را به حجاج دیگر کشورها نیز تعمیم دهند و حق برادری اسلامی را به انجام رسانند.


۳. دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به لوازم آن به قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند. مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته که عامل این فاجعه بوده نباید از نظر دور بماند.


۴. جان‌باختگان این حادثه انشاالله مشمول این کلام نورانی قرآن‌اند که: «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» این برای بازماندگان، تسلای بزرگی است. آنان پس از طواف و سعی و پس از ساعات پربرکت عرفات و مشعر و در حال انجام مناسک حج به دیدار معبود شتافته‌اند، و انشاالله مورد لطف و رحمت ویژه احدیتند. اینجانب با تسلیت دوباره به عزادارن، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم.




والسلام علی عباد الله الصالحین


سید علی خامنه‌ای


دوم مهر یکهزار و سیصد و نود و چهار


 به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث،  عربستان سعودی از کشته شدن دست کم هزار نفر از حجاج بیت‌الله الحرام بر اثر تراکم جمعیت در صحرای منی خبر داد. در این حادثه همچنین 863 نفر از حجاج زخمی شدند.


بیمارستان‌ها در مکه مکرمه در پی حادثه رمی جمرات به حال آماده باش در آمدند. مجروحان به بیمارستان مرکزی منا منتقل شده اند. این حادثه در حین برگزاری مراسم رمی جمرات در منا در روز پنجشنبه رخ داده است.


 خبرنگار صدا وسیما نیز در اثر ازدحام جمعیت بی هوش شد و سپس با کمک افراد حاضر به هوش آمد.


بر اساس گزارش‌ها، 43 زائر ایرانی در این حادثه جان خود را از دست داده اند و بیش از 60 زخمی ایرانی در مراکز پزشکی و درمانی مشغول درمان هستند. 


با توجه به گرمای هوا و دشواری امدادرسانی به مصدومان، احتمال افزایش تلفات وجود دارد. 


از سوی دیگر شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: خالد بن فیصل بن عبدالعزیز آل سعود، امیر مکه، از محل حادثه امروز در صحرای منا بازدید کرد.


منابع وابسته به ستاد حج لبنان اعلام کردند هیچ یک از حجاج جان باخته در حادثه امروز، لبنانی نیستند.




کشته و زخمی شدن پانصد نفر از حجاج در ازدحام سرزمین منا


این دومین حادثه مرگبار در جریان مناسک حج امسال در عربستان محسوب می‌شود. حدود دو هفته پیش نیز سقوط جرثقیل در مسجد الحرام نزدیک به 120 کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت.


پس از حادثه سقوط مشکوک جرثقیل در مسجد الحرام در روز 11 سپتامبر (20 شهریور) و وقوع حوادث دیگری همچون آتش سوزی در هتل ها و ریزش سنگ از کوه، کشته شدن حجاج در منا از نظر تعداد تلفات، بزرگترین حادثه حج امسال به شمار می‌آید.



کشته و زخمی شدن پانصد نفر از حجاج در ازدحام سرزمین منا


کشته و زخمی شدن پانصد نفر از حجاج در ازدحام سرزمین منا


وقایع ناگوار و پی در پی حج امسال در حالی رخ می دهد که دولت عربستان در سال های اخیر تبلیغات گسترده ای در خصوص ایجاد "تحول" در خدمت رسانی به حجاج به راه انداخته و مدعی استفاده از روش‌های نوین در بهبود ساختارهای مربوط به حج است.


این اتفاق مرگبارترین حادثه در طول انجام مناسک حج در 9 سال اخیر بوده است. در سال‌های گذشته نیز حوادث مشابهی در حین مناسک حج رخ داده است. در سال 1990 نیز 1426 نفر در تونل منتهی به مسجد الحرام، بر اثر ازدحام بسیار زیاد و افتادن حجاج زیر دست و پای دیگران جان باختند.



کشته و زخمی شدن پانصد نفر از حجاج در ازدحام سرزمین منا


کشته و زخمی شدن پانصد نفر از حجاج در ازدحام سرزمین منا


در سال 1994 نیز، 270 نفر از حجاج به دلیل ازدحام جمعیت در پل جمرات کشته شدند. در سال 1997 نیز 340 حاجی در منا به دلیل آتش سوزی در خیمه‌ها کشته شدند. این حادثه 1500 زخمی نیز بر جای گذاشت.


در سال 1998هم 180 حاجی بر اثر ازدحام هنگام رمی جمرات جان باختند. حج سال 2004 هم با کشته شدن 251 نفر به دلیل ازدحام جمعیت در رمی جمرات همراه بود.


در سال 2006 هم فرو ریختن سقف هتلی در مکه به کشته شدن 76 نفر از حجاج آسیایی منجر شد. در همین سال 363 نفر هم به خاطر ازدحام جمعیت در رمی جمرات کشته شدند.


453 حاجی در اثر ازدحام جمعیت در منا جان باختند/ شماری از هموطنانمان در میان کشته‌ها+ فیلم و تصاویر


453 حاجی در اثر ازدحام جمعیت در منا جان باختند/ شماری از هموطنانمان در میان کشته‌ها+ فیلم و تصاویر


453 حاجی در اثر ازدحام جمعیت در منا جان باختند/ شماری از هموطنانمان در میان کشته‌ها+ فیلم و تصاویر



 اسامی فوت شدگان ایرانی در رمی جمرات


خبرگزاری ایسنا: سازمان حج و زیارت اسامی و مشخصات جان‌باختگان ایرانی در حادثه امروز (پنجشنبه) رمی جمرات را منتشر کرد.


سعید اوحدی در رابطه با علت جان باختن زائران ایرانی اعلام کرد، دلیل این اتفاق، مسیر خاص رمی جمرات، خفگی و تنگی نفس بر اثر فشار زیاد و ازدحام جمعیت بوده است.


فهرست زائران کشته‌شده ایرانی که از سوی سازمان حج و زیارت اعلام شده به شرح ذیل است:


عباسعلی شکری شماره کاروان 40011


فرامرز غلامی شماره کاروان 40011


احمد اسماعیلی جاوند شماره کاروان 28159


غلامرضا غلامی شماره کاروان 19173


علی محمد یحیی پور شماره کاروان 38159


محمد خندان شماره کاروان 24037


عبدالله بیگلری شماره کاروان 38036


محمدسعید دانش طلب شماره کاروان 19373


عبدالله براقول زند شماره کاروان 38036


قیصر علی حیدری - اصفهان


سیدمرتضی رئیس زاده شماره کاروان 13077


عبدالستار ممکن پور خارج از کشور


غلامرضا طاهری شماره کاروان 40011


شکرالله خشکرویی شماره کاروان 13077


حسین جوانی شماره کاروان 24037


احمد ابراهیم‌زاده شماره کاروان 36130


عبدالصمد جمشیدنژاد شماره کاروان 24016


حمید قرش جوکار شماره کاروان 24037


آقامحمد طرشت شماره کاروان 38002


محسن غلامی خراسان رضوی


غلامعباس قادری خراسان رضوی


احمد لطفی خراسان رضوی


علی‌اکبر فراهانی خراسان رضوی


محمدعلی خلخالی شماره کاروان 19033


احمد کفاش شماره کاروان 13077


محمدحسین رمضانی کیا شماره کاروان 28159


عبدالستار رحماندری خارج از کشور


احمد غلامی جیدگل شماره کاروان 28159


محمدطاهر موروثی شماره کاروان 24037


منصور غضنفری شماره کاروان 12012


فرهاد پیرزاده شماره کاروان 48113


علی رجبی محمدآباد شماره کاروان 19289


فراهم نوری شماره کاروان 10003


حسین فرجی شماره کاروان 40011


ابراهیم کریم‌پور شماره کاروان 28159


محمدابراهیم احمدآبادی شماره کاروان 19033


احمد عباسی شماره کاروان 19289


مصطفی موسوی شماره کاروان 29012


محمد چوبدار شماره کاروان 39009


غلامعلی شاهین شماره کاروان 19029


هوشنگ کردگار شماره کاروان 13077


سلفی امداد رسانان با اجساد حادثه رمی جمرات + تصاویر

سلفی امداد رسانان با اجساد حادثه رمی جمرات + تصاویر

سلفی امداد رسانان با اجساد حادثه رمی جمرات + تصاویر

سلفی امداد رسانان با اجساد حادثه رمی جمرات + تصاویر

سلفی امداد رسانان با اجساد حادثه رمی جمرات + تصاویر


تصویری پایگاه خبری مشرق منتشر کرده که مربوط به ساعتی قبل از وقوع حادثه، در این تصویر به خوبی ازدحام حجاج نمایان است، ازدحامی که همراه شدنش با بی کیفیتی مسئولین آل سعودی فاجعه ای تاریخی را رقم زد.


تصویری از جمعیت حاجیان قبل از حادثه منا

در این بین کاربران فضای مجازی نیز با راه اندازی کمپین #بی_کفایتی#آل_سعود اعتراض خود را به عدم مسئولیت پذیری آل سعود نشان دادند.


کمپین

کمپین

کمپین

کمپین

کمپین

کمپین

کمپین

کمپین

کمپین

اولین تصاویر از حادثه ازدحام جمعیت در منا

اولین تصاویر از حادثه ازدحام جمعیت در منا

اولین تصاویر از حادثه ازدحام جمعیت در منا

اولین تصاویر از حادثه ازدحام جمعیت در منا

اولین تصاویر از حادثه ازدحام جمعیت در منا

اولین تصاویر از حادثه ازدحام جمعیت در منا

اولین تصاویر از حادثه ازدحام جمعیت در منا

اولین تصاویر از حادثه ازدحام جمعیت در منا

اولین تصاویر از حادثه ازدحام جمعیت در منا

اولین تصاویر از حادثه ازدحام جمعیت در منا

اولین تصاویر از حادثه ازدحام جمعیت در منا

اولین تصاویر از حادثه ازدحام جمعیت در منا

اولین تصاویر از حادثه ازدحام جمعیت در منا

به نقل از رسانه های سعودی، در پی ازدحام جمعیت در ورودی پل جمرات واقع در خیابان 204 منا تاکنون 310 تن از حجاج جان خود را از دست دادند.


بر اساس این گزارش تا این لحظه همچنین 450 نفر زخمی شده اند.


خبرنگار العربیه گزارش داد که مجروحان این حادثه به چهار بیمارستان منتقل شدند.


بر اساس گزارش رسانه های خبری، وزارت بهداشت سعودی وضعیت قرمز اعلام کرده و تمام بیمارستان های منا و مکه به حالت آماده باش شدید درآمده اند. این درحالی است که شمار کشته شدگانی که به سردخانه های بیمارستانها منتقل می شوند، هر لحظه در حال افزایش و سردخانه ها نیز در حال پر شدن است.


حادثه منا ، کشته شدن زائران ایرانی ، کشته شدن زائران ایرانی در مکه


حادثه منا ، کشته شدن زائران ایرانی در مکه ، ازدحام جمعیت در منا


حادثه منا ، ازدحام جمعیت در منا ، ازدحام جمعیت در رمی جمرات


بیستم شهریور ماه امسال نیز در پی سقوط یک جرثقیل در مکه بیش از 100 حاجی کشته شدند که که 11 نفر از آنها ایرانی بودند.


 


12 کشته و 22 زخمی حجاج ایرانی بر اساس آمار اولیه 


مدیر کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر آمار حادثه دیدگان ایرانی در منا را 12 کشته و 22 زخمی اعلام کرد و گفت: این آمار مربوط به 45 دقیقه قبل است.


وحید رحمتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه براساس اطلاعاتی که عربستان به ما رسیده است تا 45 دقیقه قبل آمار 12 کشته و 22 زخمی از حجاج کشورمان به دستمان رسیده است اظهار کرد: ولی این آمار هنوز قطعی نیست.


وی در توضیح بیشتر خاطرنشان کرد: آمارهای متوفیان و زخمی ها را رئیس سازمان حج و زیارت باید اعلام کند براین اساس تا ساعاتی دیگر آمار دقیق تلفات جانی حاج ایرانی از طرف سازمان حج و زیارت اعلام می شود.


پیش از این "سعید اوحدی" در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم درباره حادثه اخیر در عربستان گفته بود: هنوز آمار قطعی از تعداد کشته شدگان و هویت آنها مبنی بر اینکه آیا زائرات ایرانی هم هستند یا خیر نداریم.


وی در تشریح وقوع این حادثه گفت: در مسیر رمی جمرات در دو نقطه ازدحام شدید ایجاد شد و در این موج جمعیت زائران کشورهای مختلف زیر دست و پا افتادند.


اوحدی با بیان اینکه تعداد فوتی ها و زخمی ها بالاست خاطرنشان کرد: این نشان می دهد با وجود توسعه ای که در مسجدالحرام و نقاط دیگر صورت داده اند اما در مسیرهای ابتدایی رمی جمرات قدمی برنداشته اند و نتوانسته اند آن را مدیریت کنند.


رئیس سازمان حج و زیارت افزود: از همه کشورها کشته شده ظاهرا وجود دارد اما هنوز آمار قطعی نداریم اما تعداد فوتی ها بالاست. احتمال اینکه حجاج ایرانی هم بین کشته شدکان باشند، وجود دارد.




محمدحسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد در خصوص حواث اخیر مراسم حج  در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: حوادث اخیر مراسم حج مهر تاییدی است بر فرمایش حضرت امام که فرمودند مسئولان سعودی توان و شایستگی   مدیریت حرمین شریفین را ندارند. این نشانه بی تدبیری، بی سلیفگی و بی برنامگی دولت عربستان است که باعث می شود چنین حوادث تلخی رخ دهد. 

 

وی افزود: در پیامی که مقام معظم رهبری برای مراسم حج امسال ارسال کردند متذکر شدند که مسئولان عربستان مسئول جان و امنیت حجاج هستند و همه دولتهای اسلامی از مسئولان عربستان انتظار دارند که نگذارند به این سادگی جان صدها نفر از حجاج که می خواستند مراسم حج این واجب الهی را به جا بیاورند به خطر بیوفتد، این باعث تاسف است که بسیاری از آنها قبل از انجام مراسم حج جان خود را از دست دادند. 

 

وی ادامه داد: این موضوع عمق بی تدبیری دولت عربستان را نشان می دهد جای تاسف است دولتی که خود را خادم الحرمین می داند نمی تواند چنین مراسمی را مدیریت کند و باعث کشته شدن صدها نفر از حجاج می شود این جای نگرانی و تامل دارد پس به تدریج باید به این سمت برویم که نمایندگان کشورهای اسلامی شورایی تشکیل دهند و این شورا مسئولیت مدیریت و برنامه ریزی کمی و کیفی مراسم حج را به عهده بگیرد و این نگاه به وجود بیاید که حرمین شریفین متعلق به جهان اسلام است. 

 

نوش آبادی ادامه داد: اعضای این شورا باید بتوانند اظهار نظر و اعمال مدیریت درباره مراسم حج کنند و حداقل برای تامین امنیت جان حجاج خود تلاش کنند، جای تاسف است و امیدواریم عربستان مسئولیت سنگین را حس کند و نگذارد به این سادگی جان حجاج به خطر بیفتد. 

 

وی با اشاره به ابعاد حقوقی این حادثه اظهار کرد: ابعاد حقوقی این حادثه قابل بررسی است ودولت عربستان باید در برابر این حوادث ناگوار، تلخ و مهلک پاسخگو باشد هرچند که دولت عربستان اعلام کرد غرامت می دهد و دیه زائران را پرداخت می کند اما این کفایت نمی کند و به نظر من شورایی از کشورهای مختلف اسلامی که متشکل از مسئولان قضایی، حقوقدانان و نمایندگان آن ها باشد باید  بعد از مراسم حج دور هم جمع شوند و دولت عربستان را پای میز بکشانند که پاسخ این بی تدبیری ها را بدهد و اجازه ندهند این حوادث دوباره تکرار شود، این امر باید به عنوان مطالبه جدی کشورهای اسلامی مطرح شود و به دنبال احقاق حقوق خود باشند. 

 

سخنگوی وزارت ارشاد تصریح کرد: تنها در مراسم حج امسال جان بیش از هزار نفر به خطر افتاده این قابل تامل است که در خانه امن خدا چنین اتفاقی می افتد و نباید بگذاریم جان حجاجمان به این سادگی به خطر بیفتد. 

 

وی خاطرنشان کرد: براساس گزارشی که از هلال احمر مستقر در عربستان به دستمان رسیده بیش از 50 نفر از حجاج ایرانی کشته و زخمی شدند تعداد کشته های ایرانی  این حادثه متجاوز از 20 نفر است.


حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگو از تشکیل ستاد ویژه ای در این وزارتخانه و رسیدگی فوری به وضعیت حجاج ایرانی حادثه منا خبر داد.


وی افزود: سفارت، سرکنسولگری، سازمان حج و زیارت و همه دستگاههای ذی ربط ایران در مکه مکرمه با مدیریت مستقیم نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایران در حال رسیدگی فوری به وضعیت آسیب‌دیدگان این حادثه هستند.


امیرعبداللهیان با بیان اینکه مقامات عربستان سعودی مسوول این حادثه هستند تصریح کرد: آنها باید فورا اقدامات موثری را برای مدیریت بحران موجود وتأمین امنیت کامل زورار به عمل آورند.


وی در پایان خاطر نشان کرد: بی تدبیری در تأمین امنیت حجاج از سوی مقامات ذی ربط سعودی غیرقابل اغماض است.

دفاع مدنی عربستان از کشته شدن حداقل 150 زائر بیت‌الله الحرام در منا خبر داد. برخی رسانه‌ها نیز از کشته‌شدن بیش از 200 نفر خبر داده‌اند. خبرگزاری ایرنا به نقل از منابع خبری نوشته است: در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا تاکنون 310 نفر از زائران خانه خدا کشته و حدود 450 نفر مجروح شدند، 12 کشته و 24 مجروح ایرانی هستند.


به گزارش آفتاب، بیمارستان ها در مکه مکرمه در پی حادثه رمی جمرات به حال آماده باش درآمدند. مسوولان بیمارستانی عربستان اعلام کردند که زخمی‌های این حادثه به هشت بیمارستان منتقل شده‌اند و تلاش برای شناسایی هویت کشته‌شدگان و زخمی‌ها ادامه دارد.

براساس گزارش خبرگزاری ایسنا و بنا به گفته مسوولان عربستانی، مناسک حج با روال طبیعی خود و با احتیاط‌های لازم ادامه خواهد داشت و نیروهای نظامی و امنیتی این کشور برای تامین هر چه بهتر این مناسک به مناطق پرازدحام اعزام شدند.

این چندمین اتفاقی است که طی دو هفته اخیر برای زائران در عربستان اتفاق افتاده که مُهر تاییدی بر ناتوانی آل‌سعود در تامین امنیت جان زائران است. پیش از سقوط جرثقیل در مسجدالحرام موجب کشته شدن بیش از 117 زائر از جمله 11 ایرانی شد.

روز گذشته (چهارشنبه) نیز بیش از 200 نفر از حجاج به دلیل خرابی درهای قطار در مکه مکرمه دچار حالت خفگی و بیهوشی شدند.همچنین حادثه آتش‌سوزی هتل حجاج در مکه نیز منجر به زخمی شدن تعدادی از آنها و تخلیه 1500 نفر از حاجیان شد.

در همین حال، خبرگزاری رویترز اعلام کرد حدود دو میلیون نفر از زائران خانه خدا در دره منا جمع شده بودند و احتمال دارد شمار تلفات این حادثه افزایش یابد.

حج و زیارت کشورمان هم اعلام کرد: تعدادی از کشته‌شدگان در سرزمین منا ایرانی هستند.اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت هم اعلام کرد: به دلیل سوء مدیریت تعداد زیادی از حجاج کشته شدند و آمار اولیه بیش از160 تا 170 کشته و بیش از 800 مصدوم حکایت دارد.

این در حالی است که خبرگزاری فارس نوشته است: رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تعداد کشته‌های حادثه رمی جمرات به بیش از ۳۵۰ نفر افزایش یافته است، گفت: بیش از ۱۵۰۰ زائر مجروح شدند.

بر اثر ازدحام و تراکم بیش از حد حجاج در منا و هنگام رمی جمره عقبه، بیش از 220 تن کشته و 450 نفر نیز مصدوم شدند.



www.ghatreh.com/news/.../شمار-کشته-شدگان-ازدحام-ج...
Translate this page
شمار کشته شدگان ازدحام جمعیت در مناسک حج به 310 نفر رسید/ مرگ 12 ایرانی تاکنون + ... پنجشنبه، 2 مهر 1394 ساعت 13:402015-09-24بین الملل ... به دلیل اهمیت موضوع، مخاطبان گرامی می توانند آخرین اخبار مربوط به حادثه منا را در زیر مشاهده کنند.
فوری / افزایش تلفات ازدحام جمعیت در حج به 310 کشته ...
www.asriran.com › صفحه نخست › بین الملل
Translate this page
23 mins ago - کد خبر: ۴۱۹۱۲۰. تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - 24 September 2015 ... تلفات ازدحام و فشار جمعیت در مراسم حج به 310 نفر کشته و 450 زخمی ... امروز عید قربان است و حدود 2 میلیون نفر از حجاج در عربستان سعودی آخرین مراحل مراسم حج را انجام ... افزایش کشته شدگان ایرانی در حادثه مکه به 8 نفر/3 حاجی ایرانی مفقود ...
PressTV- 310 کشته در مناسک حج در منا+ویدئو
www.presstv.ir/.../Saudi-Arabia-Hajj-this-year...
Translate this pagePress TV
مقامات عربستان سعودی می گویند دست‌کم 310 حاجی در ازدحام جمعیت در منا جان خود را ازدست داده اند. ... ویدئو: 310 کشته در مناسک حج در منا؛ 12 ایرانی در میان قربانیان. خانه · خاورمیانه. پنجشنبه 2 مهر 1394 - 12:49 ... به گفته ستاد مدیریت حوادث غیر مترقبه عربستان، تعداد کشته شدگان در حادثه منا به 310 ... آخرین خبرها ... اخبار پربازدید.
شمار کشته شدگان ازدحام جمعیت در مناسک حج به 310 نفر رسید ...
www.mizanonline.ir/.../news/.../شمار-کشته-شدگان-ازد...
Translate this page
42 mins ago - 2:45 :: پنجشنبه 02 مهر 1394 ... شمار کشته شدگان ازدحام جمعیت در مناسک حج به 310 نفر رسید/ مرگ 12 ایرانی تاکنون + فیلم و عکس ... به دلیل اهمیت موضوع، مخاطبان گرامی می‌توانند آخرین اخبار مربوط به حادثه منا را در زیر مشاهده کنند.
یوز - آخرین اخبار رمی جمرات
yooz.ir/news/?t=0&i=1&s=0&l=15...
Translate this page
100 زایر بر اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا کشته شدند. 11:45 - 1394 پنج شنبه 2 مهر. شبکه خبر امروز 1 ساعت پیش. ازدحام بسیار سنگین در مسیر رمی جمرات/ ...
الف - افزایش آمار کشته‌شدگان به ۲۴۰ نفر/ تمام کشته‌شدگان ...
alef.ir/vdcenf8wwjh8owi.b9bj.html?297252
Translate this page
بخش خبری الف، 2 مهر 94 ... عربستان اعلام کرد که در پی ازدحام جمعیت در سرزمین منا، تا کنون ۲۲۰ نفر از حجاج ... ۴۰۰ نفر دیگر از حجاج زخمی شده‌اند؛ یشترین اعمال حج مانند قربانی کردن و رمی جمرات در منا انجام می‌شود. ... وجود تعدادی از زائران ایرانی در میان کشته‌شدگان و مجروحان رمی جمرات خبر داد و ..... ساخت هتل در آخرین زیستگاه شیر ایرانی.
بیش از سیصد زائر حج کشته شدند - BBC Persian - BBC.com
www.bbc.com/.../150...
Translate this pageBritish Broadcasting Corporation
روز پنجشنبه، ٢ مهر (٢٤ سپتامبر) منابع رسمی عربستان سعودی خبر دادند که در جریان برگزاری ... ازدحام جمعیت در آخرین روز مراسم حج در سال‌های ٢٠٠٤ و ٢٠٠١ نیز به ترتیب به کشته شدن ٢٤٤ ... تعداد کشته‌شدگان ایرانی حادثه مسجدالحرام به یازده نفر رسید.
کشته شدن زائرین در ازدحام جمعیت مراسم حج + دانلود فیلم و عکس
dlrooz.ir/کشته-شدن-زائرین-در-ازدحام-جمعیت-مراسم-ح/
Translate this page
24 mins ago - 220 نفر امروز پنجشنبه 2 مهر 94 به دلیل ازدحام جمعیت به هنگام برگزاری مراسم حج در منطقه منی شهر مکه عربستان سعودی کشته شدند. این حادثه به ذلیل ...
آخرین خبر از پیگیری‌های ایران درباره حادثه فرودگاه جده

Translate this page
27 mins ago - آخرین خبر از پیگیری‌های ایران درباره حادثه فرودگاه جده. ... شمار کشته شدگان ازدحام جمعیت در مناسک حج به 310 نفر رسید/ مرگ 12 ایرانی تاکنون + ...

    سلفی با مردگان حادثه پل رمی جمران منا در مکه+ تصاویر - نمناک

    namnak.com/20964-سلفی-با-مردگان.html
    ۲۳ ساعت پیش - سلفی با مردگان و سلفی با مردگان حادثه مکه و عکس سلفی امدادگر با مردگان حادثه رمی جمرات ومنا و سلفی با مردگان و کشته شدگان در مکه در نمناک.

    عکس سلفی گرفتن با مردگان حادثه منا در مکه :: song lyrics

    songlyrics.blog.ir/1394/.../عکس-سلفی-گرفتن-با-مردگان-حادثه-منا-در-م...
    ۱۸ ساعت پیش - سلفی با مردگان حادثه پل رمی جمران منا در مکه+ تصاویر · حادثه منا . ... با مردگان حادثه رمی جمرات و منا و سلفی با مردگان و کشته شدگان در مکه در نمناک.

    سلفی با مردگان حادثه پل رمی جمرات منا در مکه+ تصاویر

    roozazno.com › اخبار روز
    سلفی با مردگان حادثه پل رمی جمرات منا در مکه+ تصاویر,تصاویر اجساد کشته شدگان منا,فیلم کشته شدگان منا سلفی باجسد,کشته شدگان حادثه رمی جمرات.

    سلفی با مردگان حادثه پل رمی جمرات منا در مکه+ تصاویر ...

    roozazno.com/post/tag/سلفی-با-مردگان-حادثه-پل-رمی-جمرات-منا-در/
    سلفی با مردگان حادثه پل رمی جمرات منا در مکه+ تصاویر سلفی با مردگان توسط یکی از امدادگران در صفحات اجتماعی منتشر شد که اکثر کاربران نظرات و کامنت هایی ...

    کشته شدگان حادثه رمی جمرات بایگانی | روز از نو

    roozazno.com/post/tag/کشته-شدگان-حادثه-رمی-جمرات/
    سلفی با مردگان حادثه پل رمی جمرات منا در مکه+ تصاویر سلفی با مردگان توسط یکی از امدادگران در صفحات اجتماعی منتشر شد که اکثر کاربران نظرات و کامنت هایی ...

    سلفی با مردگان حادثه پل رمی جمرات منا در مکه+ تصاویر | وطن

    vatann.com › عمومی
    سلفی با مردگان توسط یکی از امدادگران در صفحات اجتماعی منتشر شد که اکثر کاربران نظرات و کامنت هایی مبنی بر بی کفایتی دولت عربستان در برگزاری مراسم حج ...

    سلفی با مردگان حادثه پل رمی جمران منا در مکه+ تصاویر

    jensi.vistablog.ir/post/3082
    ۱۶ ساعت پیش - سلفی با مردگان حادثه پل رمی جمران منا در مکه تصاویر - 3دقیقه قبل .... پیام 

    سلفی با مردگان حادثه پل رمی جمران منا در مکه+ تصاویر اخبار ...

    www.news.mohajerplus.com/.../48508_سلفی-با-مردگان-حادثه-پل-رمی-...
    ۹ ساعت پیش - عکس سلفی امدادگر با مردگان حادثه پل رمی جمرات منا در مکه حجاج حاضر در سرزمین منا،تصاویری دلخراش از حادثه امروز در شبکه های اجتماعی منتشر ...

    سلفی با مردگان حادثه پل رمی جمرات منا در مکه+ تصاویر ...

    fineartstrash.com/سلفی-با-مردگان-حادثه-پل-رمی-جمرات-منا-در/
    ۷ ساعت پیش - سلفی با مردگان توسط یکی از امدادگران در صفحات اجتماعی منتشر شد که اکثر کاربران نظرات و کامنت هایی مبنی بر بی کفایتی دولت عربستان در ...

    آخرین جزئیات از حادثه منا در مکه امروز جمعه ۱۳۹۴/۰۷/۰۳ | عکس ...

    pixmodel.ir/آخرین-جزئیات-از-حادثه-منا-در-مکه-امروز-ج/
    ۱۴ ساعت پیش - تعداد زائران ایرانی کشته‌شده در حادثه امروز در رمی جمرات به ۱۳۰ نفر افزایش یافت. .... سلفی با مردگان حادثه پل رمی جمران منا در مکه+ تصاویر – نمناک.

    تسلیت بازیگران معروف برای حادثه منا مکه | سایت آگهی ...

    estekhdam.tehranpatogh.ir/تسلیت-بازیگران-معروف-برای-حادثه-منا-مک/
    ۱ ساعت پیش - متن تسلیت خواننده های معروف برای کشته های حادثه منا مکه ..... فیلم تکان دهنده از حادثه رمی جمرات در منا · تصاویر دلخراش از حادثه منا · اسامی حجاج … بازیگران مشهور و همسر ... سلفی با مردگانحادثه پل رمی جمران منا در مکه+ تصاویر. 1 دقیقه ...

    خروج مادر از کما با شنیدن صدای گریه نوزادش | دانلود سریال 94

    download-series.ir/2015/09/.../خروج-مادر-از-کما-با-شنیدن-صدای-گریه-نو...
    ۳۴ دقیقه پیش - مادر جوان با شنیدن گریه نوزادش از کما خارج شد/یک سال … ... ۸ ساعت پیش – سلفی با مردگان حادثه پل رمی جمرات منا در مکه+ تصاویر جمعه 3 مهر 1394 …

    ایام به کام تله‌کام - نامه نیوز | آذر نیوز آنلاین

    www.azarnewsonline.com/news/1071877.html
    ۲۲ ساعت پیش - ... ایام به کام تله‌کام · اسامی ۴۳ کشته حادثه امروز رمی جمرات منتشر شد + تصاویر ... به اسکار می‌رود · سلفی با مردگان حادثه پل رمی جمران منا در مکه+ تصاویر .... هم‌اکنون این نمایشگاه با نظارت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی به شرکت ...ایسنتاگرامی پادشاه عربستان در زمان حادثه منا - رمی جمرات در مکه., ...

  • ۹۴/۰۷/۰۳
  • LAVE lorn 007

نظرات  (۱)

سلام تف تو رو   ال سعود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ویدیو منتخب ادمین برای این پست

دانلود ویدیو منتشر شده